Data publicării anunţului: 09.09.2025
Data de sustinere a probei scrise: 13.10.2025; ora: 11:00
Data și ora probei de interviu: se va afișa odată cu afișarea rezultatelor probei scrise
Locaţia de desfăşurare a concursului: Autoritatea pentru Digitalizarea României, Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București
Perioada de depunere a dosarelor: 09.09.2025 – 29.09.2025 inclusiv, în intervalul orar L – J: 08.30 – 17.00, V: 08.30 – 14.30
Perioada de verificare a eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
Perioada de depunere a contestațiilor: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului pentru fiecare probă a concursului.
Perioada de soluționare contestații: în termen de două zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
Posturile scoase la concurs:
- 1 post corespunzător funcției publice de execuție de consilier, clasa I, grad debutant, Serviciul verificare achizitii POCIDIF și PNRR, normă întreagă de 8 h/zi, 40 h/săptămână.
Condiții pentru ocuparea postului
- Pentru consilier, clasa I, grad debutant la Serviciul verificare achizitii POCIDIF și PNRR
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
– vechime minimă în specialitatea studiilor – 0 ani;
– durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna
Perfecţionări (specializări): –
Cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației (necesitate și nivel de cunoaștere): –
Cerinţe specifice:
Competențe digitale – utilizarea computerului, instrumente online, editare text – Utilizator începător.
Modalitatea de verificare a acestor competenţe specifice: prin document sau documente ce atestă
competenţa specifică respectivă
Bibliografie și tematică:
2. Hotararea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2026 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, cu tematica document integral;
3. Ordonanța de Urgență nr. 66 din 29 iunie 2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu tematica document integral.
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
- Pentru funcția publică de consilier, clasa I, grad debutant la SERVICIUL VERIFICARE ACHIZITII POCIDIF SI PNRR
1. Participă la elaborarea şi revizuirea procedurilor operaţionale pentru îndeplinirea atribuţiilor delegate OIPSI în cadrul programelor operaționale POCIDIF, precum și proiectele finantate in cadrul PNRR, asa cum au fost prevazute în Acordul de implementare nr. 2993/22.06.2022 dintre MCID și ADR-OIPSI, în ceea ce priveşte verificarea achiziţiilor şi a conflictelor de interese;
2. Menținerea pistei de audit la nivelul Serviciului;
3. Verificarea integrală a conflictelor de interese referitoare la contractele de achiziţie, potrivit legislaţiei naţionale și europene.
Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs
Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Modalitatea de constituire a dosarului de concurs
La etapa de selecţie pentru ocuparea unei funcţii publice pot participa:
– persoanele care au promovat etapa de recrutare desfăşurată în condiţiile prevăzute de Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, pentru o perioadă de maximum 3 ani de la data promovării acesteia;
– persoanele care au promovat etapa de recrutare în cadrul concursului-pilot, desfăşurată în conformitate cu prevederile art. 619 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare şi ale Anexei nr. 9 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, pentru o perioadă de maximum 3 ani de la data promovării acesteia;
– persoanele care au deja calitatea de funcţionar public, conform prevederilor art. 467 alin. (9) din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Prin intermediul platformei informatice de concurs, persoanele interesate care şi-au creat profil individual de candidat sunt notificate automat, atât cu privire la începerea perioadei de înscriere la concurs, cât şi cu privire la finalizarea acesteia.
La momentul începerii perioadei de înscriere, candidaţii îşi pot constitui dosarul de concurs.
Constituirea dosarului de concurs se face prin încărcarea documentelor aflate în profilul individual al candidatului din platforma informatică de concurs.
Candidatul poate completa sau modifica conţinutul dosarului de concurs oricând până la expirarea termenului-limită pentru finalizarea perioadei de înscriere, moment de la care platforma informatică de concurs nu mai permite completarea sau modificarea conţinutului dosarului de concurs.
Constituirea dosarului de concurs este considerată finalizată după completarea tuturor secţiunilor predefinite de platforma informatică de concurs şi finalizarea procesului prin aplicarea efectivă la concursul vizat, în platforma informatică de concurs.
Relaţii suplimentare se pot obţine de la doamna Mihaela Gavriliță, expert, 0374541187, mihaela.gavrilita@adr.gov.ro, telefon: 0374.541.187.